تلویزیون سامسونگ چهل و دو اینچ که موجب آتش سوزی کشتی سانچی شده است

تلویزیون سامسونگ چهل و دو اینچ مخفف صفحه نمایش کریستال مایع است، و در حالی که فناوری LCD برای مدتی طولانی وجود داشته است، تنها در دهه گذشته بوده است که این فناوری برای نمایشگرهای تلویزیون صفحه تخت با کیفیت بالا و نمایشگرهای مانیتور رایانه ای که امروزه می بینیم مناسب شده است.

بارزترین ویژگی نمایشگرهایی که از فناوری LCD استفاده می کنند، البته نازکی دستگاه است، اما قدرت پشت آن طراحی نازک در واقع بسیار گسترده است.

صفحه نمایش روی یک پنل LCD از عناصر تصویر یا پیکسل هایی تشکیل شده است که برای متخصصان رایانه در همه جا شناخته می شوند. وضوح صفحه نمایش تخت تا حدی با تعداد پیکسل های موجود در نمایشگر تعیین می شود.

یک صفحه نمایش پنل LCD معمولی می تواند از صدها هزار پیکسل تا میلیون ها پیکسل متغیر باشد و هرچه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد وضوح بهتری خواهد داشت.

تلویزیون‌های LCD در اشکال و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند، اما معمولاً برای نمایش نسبت ۱۶ به ۹ طراحی می‌شوند. این نسبت آنها را برای تماشای نمایشگرهای عریض مانند DVD و همچنین نمایش های تلویزیونی سنتی عالی می کند.

تلویزیون‌های LCD، مانیتورهای رایانه‌ای با صفحه تخت و سایر دستگاه‌ها دارای چندین مزیت داخلی هستند و همین مزایا است که باعث شده است در همه جا مورد توجه خریداران فناوری قرار بگیرند. برخی از مزایای بسیاری از فناوری LCD عبارتند از:

صفحه نمایش روشن تر به دلیل روش خاصی که این نمایشگرها کار می کنند، نمایشگرهای تلویزیون های LCD روشن تر از تلویزیون های سنتی CRT هستند.

در حالی که یک تلویزیون یا مانیتور CRT سنتی از یک لوله برای ایجاد صفحه نمایش استفاده می کند، تلویزیون LCT از پیکسل ها استفاده می کند که نمایشگر روشن تری را فراهم می کند.

عملکرد بدون سوسو صفحه نمایش تلویزیون LCD یا مانیتور کامپیوتر نیز فاقد سوسو خواهد بود، زیرا صفحه نمایش LCD منبع نور ثابتی در کل صفحه خواهد داشت.

هنگامی که پیکسل روشن می شود، روشن می ماند. این را با طراحی تلویزیون یا مانیتور CRT مقایسه کنید، که باید به طور دوره‌ای صفحه را با یک پرتو نور در حال حرکت به سمت پایین مانیتور یا تلویزیون تجدید کند.