روغن ارده کنجد سفره آرا برای شستشو موی سر توصیه شده است

روغن ارده کنجد سفره آرا از دانه‌های کنجد خام و فشرده تهیه می‌شود و کاربردهای آشپزی، دارویی و آرایشی دارد. این مقاله 10 مزیت علمی روغن کنجد را فهرست می‌کند.
روغن کنجد حاوی سزامول و سزامینول است، دو آنتی اکسیدان که ممکن است اثرات قدرتمندی بر سلامت شما داشته باشند.

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که به کاهش آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. تجمع رادیکال های آزاد در سلول های شما ممکن است منجر به التهاب و بیماری شود.

یک مطالعه یک ماهه روی موش‌ها نشان داد که مصرف مکمل‌های روغن کنجد از آسیب سلول‌های قلب محافظت می‌کند در همان مطالعه، فعالیت آنتی اکسیدانی در موش‌هایی که روزانه حدود 2 یا 5 میلی‌لیتر روغن کنجد به ازای هر پوند از وزن بدن دریافت می‌کردند، افزایش یافت.

روغن کنجد ممکن است در صورت استفاده موضعی اثرات مشابهی داشته باشد. یک مطالعه روی موش‌ها نشان داد که ممکن است با مهار ترکیباتی مانند گزانتین اکسیداز و اکسید نیتریک که رادیکال‌های آزاد تولید می‌کنند، آسیب سلولی را کاهش دهد.

التهاب مزمن می تواند مضر باشد و منجر به بیماری شود، به همین دلیل مهم است که آن را تا حد امکان محدود کنید.

طب سنتی تایوانی مدت‌هاست که از روغن کنجد برای خواص ضدالتهابی استفاده می‌کند و از آن برای درمان التهاب مفاصل، دندان درد و خراش استفاده می‌کند.

اخیراً، مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی نشان داده‌اند که روغن کنجد می‌تواند التهاب را کاهش دهد، که ممکن است یکی از مزایای اصلی آن برای سلامتی باشد.

به عنوان مثال، مطالعات لوله آزمایش نشان داده است که روغن کنجد نشانگرهای التهابی، مانند تولید اکسید نیتریک را کاهش می دهد.

با این حال، مطالعات بیشتری در انسان مورد نیاز است یک مجموعه تحقیقاتی ثابت نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از چربی های غیر اشباع برای سلامت قلب مفید است.

روغن کنجد حاوی 82 درصد اسیدهای چرب غیراشباع است به ویژه، غنی از اسیدهای چرب امگا 6 است. اسیدهای چرب امگا 6 نوعی چربی غیراشباع چندگانه هستند که برای رژیم غذایی شما ضروری هستند و نقش مهمی در پیشگیری از بیماری قلبی دارند.

تحقیقات روی موش‌ها نشان می‌دهد که روغن کنجد ممکن است به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و حتی کند کردن رشد پلاک در شریان‌ها کمک کند.

در واقع، زمانی که به جای روغن های پر از چربی های اشباع شده استفاده می شود، ممکن است سطح کلسترول شما را کاهش دهد.