کشف روغن حیوانی گاوی محلی در مریخ

برخی از روغن حیوانی گاوی محلی که محصولات جانبی صنعت بسته‌بندی گوشت هستند، می‌توانند به کالایی با ارزش برای بخش‌های دیگر اقتصاد کشور ما تبدیل شوند.

این مقاله به بررسی انواع مواد خام مورد استفاده، و همچنین تکنیک‌های ساخت به کار رفته برای تولید این محصولات جانبی به روغن‌های حیوانی مفید می‌پردازد.

مصارف صنعتی این روغن ها نه تنها فرآوری نفت و فلزات، بلکه در صنایع شیمیایی و دارویی نیز می باشد. این روغن‌ها همچنین می‌توانند واکنش شیمیایی برای تولید افزودنی‌های مختلف فشار شدید برای صنعت نفت انجام دهند.

در برخی مناطق حتی جایگزین روغن نهنگ اسپرم می شود که استفاده از آن در ایالات متحده ممنوع شده است.

مطالعه با هدف تعیین اثرات پارامترهای تخمیر روغن آفتابگردان، مخلوط روغن نباتی، روغن پالم و روغن مرغ به کنجاله آفتابگردان، دانه گندم، علوفه یونجه و سیلوی ذرت با نرخ های مختلف (4% و 6% بر اساس ماده خشک) انجام شد.

. مکمل روغن تا نرخ 6 درصد به گیاه یونجه و سیلوی ذرت بر سطح تولید گاز در شرایط آزمایشگاهی، انرژی متابولیک (ME)، شیردهی انرژی خالص، هضم ماده آلی و مولاریت استیک تأثیر منفی نداشت.

اسیدهای پروپیونیک، بوتیریک، ایزووالریک، ایزو بوتیریک و والریک و تعداد تک یاخته های کل مکمل روغن به گیاه یونجه باعث افزایش مولاریت اسیدهای بوتیریک، ایزووالریک، ایزو بوتیریک و والریک و تعداد تک یاخته های کل (به جز روغن آفتابگردان) در مایع شکمبه شد.

روغن پالم تولید گاز در شرایط آزمایشگاهی، مقادیر ME، NEL و OMD کنجاله آفتابگردان را کاهش داد. افزودن مخلوط روغن نباتی به دانه گندم باعث افزایش مقادیر ME، NEL و OMD و مولاریته اسید بوتیریک در مایع شکمبه شد.

غلظت آمونیاک-نیتروژن شکمبه در شرایط آزمایشگاهی علوفه یونجه و سیلوی ذرت با ترکیب روغن نباتی، روغن نخل و روغن مرغ تا 6 درصد افزایش یافت.

در نتیجه، محتوای مواد مغذی مواد خوراکی مورد استفاده، مقادیر تخمیر شکمبه‌ای در شرایط آزمایشگاهی افزودنی روغن را تغییر داد.

افزودن روغن آفتابگردان، مخلوط روغن نباتی، روغن نخل و روغن مرغ به میزان 4 و 6 درصد به سیلوی ذرت، علف یونجه، کنجاله آفتابگردان و خوراک دانه گندم در پارامترهای تخمیر شکمبه در شرایط آزمایشگاهی متفاوت است.