کفش کار شیما که سبب اخراج شدن کارگران کارخانه شد

از زمان های بسیار قدیم، کفش کار شیما از چرم ساخته شده اند چرم لوکسی که در بهترین کفش های مردانه و زنانه استفاده می شود، چرم گوساله است.

چند منظوره ترین چرم که برای بسیاری از انواع کفش استفاده می شود، چرم پهلو است که از پوست گاو ساخته می شود و به آن ساید می گویند زیرا پوست بزرگ از وسط به دو طرف برای جابجایی بریده می شود.

چرم بچه، ساخته شده از پوست بز، برای کفش مجلسی زنانه و دمپایی مردانه استفاده می شود. از پوست گوسفند در آستر و دمپایی استفاده می شود. از چرم خزندگان در کفش های زنانه و برخی مردانه استفاده می شود.

کوردوان چرم سنگینی است که در کفش مردانه استفاده می شود چرم لاکی، که معمولا از پوست گاو ساخته می شود، سطحی سخت و براق دارد. جیر از هر یک از چندین چرم با صاف کردن سطح داخلی برای ایجاد یک روکش چرم ساخته می شود.

علم را درک کنید که چگونه گره های بند کفش به دانشمندان کمک می کند تا گره های پیچیده ای مانند DNA را درک کنند.

همه ویدیوهای این مقاله را ببینید اگرچه چرم همچنان غالب است، اما در کفش با لاستیک و الیاف و ترکیبات مصنوعی جایگزین شده است، به ویژه برای پاشنه ها و سایر اجزای کفش. آسترها و رویه ها ممکن است پارچه های طبیعی یا روکش دار باشند.

جوش، پاشنه ها، و شمارنده ها ممکن است پلاستیکی باشند. اکثر زیره های داخلی و خارجی اکنون غیرچرمی هستند. پایه پارچه ای با پوشش شیمیایی سطحی را می توان در بافت ها و طرح های مختلفی ساخت که بسیاری از آنها دانه های چرم را شبیه سازی می کنند.

حق ثبت اختراع مصنوعی و جیر مصنوعی نیز در کفش استفاده می شود چنین مواد مدرن هزینه کمتری دارند و استانداردهای عملکرد را برآورده می کنند. پارچه های خاصی از جمله کتان، ساتن و ابریشم نیز در کفش استفاده می شود.